Az ünnepeket a szeretet fontosságán túl sok esetben a rohanással és a mértéktelen evéssel azonosítjuk. Az ilyenkor elfogyasztott ételek egy részét önszántunkból esszük, másik részét pedig kötelezettség jelleggel, mert igyekszünk az ilyesformán felénk áradó szeretet-kifejezését el- és befogadni. A következőkben azt nézzük meg, hogy mindezek után hogyan maradhatunk mégis fittek az ünnepek után.

ujra fitten

Legyen idő önmagunkra

 

Az ünnepekre való készülődés sokaknak rohanással és folytonos kapkodással telik. Ilyenkor szinte minden fókusz az ajándékozáson, vendégségek szervezésén, illetve az ünnepi ételsor kidolgozásán van. Mellette persze ugyanúgy megmaradnak a hétköznapi teendők, így amikor túl vagyunk az ünnepeken marad egy kis üresség bennünk, amit akár fel is használhatunk önmagunk érdekében. Ahogy ismét visszarázódunk a megszokott hétköznapokba érdemes lehet egy kis testmozgást is beilleszteni az életvitelünkbe. Ez lehet például egy kellemes otthon is végezhető torna. A Gyerünk, anyukám! oldalán rengeteg különböző edzés közül is választhatunk kedvünk szerint.

Ünnepeld Önmagad egészséges ételekkel

A legtöbben az ünnepi időszakban az időhiányra hivatkozva kezdjük elhanyagolni saját magunkat. Pedig egy salátát összedobni, vagy akár egy kész salátát megvenni nem kerül sok időbe. Aki most arra gondol, hogy nem fizet egy egyszerű salátáért, az gondoljon csak bele, hogy amennyi idő alatt elkészíthető az étel, mennyi hasznos dolgot tudunk elvégezni, és inkább ez, minthogy ne együnk. Étkezzünk inkább többször keveset, mint egy strapás nap után este mértéktelenül.

egészséges ételek

Engedd meg magadnak, hogy élvezd azt, amiről az ünnep szól: szeretetről, befogadásról, a közösséghez tartozásról, még akkor is ha ennek részét képzik a hatalmas lakomák, és ha finom, ha szeretjük, akkor csináljuk úgy, ahogyan talán az egész életet is kellene élnünk: élvezzük minden percét és kellő mértékletesség mellett persze, de tegyük azt, ami akkor és ott számunkra a legjobb. Azután pedig, ha felszaladt egy-két kiló, vagy kicsit enerválttá válunk, tornázzuk le a felesleget, a lelkünknek is jót fog tenni a mozgás.

Mozogj a téli időszakban is

Sokan a hideg téli időszakban elhanyagolják a rendszeres testmozgást. Számos kifogást lehet találni ilyenkor az időhiánytól kezdve a rettenetes hidegen át, a legkivételesebb kifogásokig, mint a „mozgok eleget amíg takarítok”. Ez persze igaz, de azt azért, ha mélyen legbelül is, de tudjuk, hogy a testünknek nem ilyen típusú mozgásra van szüksége. Nem a sok edzés a jó edzés és ha nincs se kedved, se időd elmenni otthonról, akkor bármikor választhatsz az otthon végezhető online letölthető edzésprogramok közül. Ha ezek mellett a tornák mellett döntesz, mi akkor is azt ajánljuk, hogy néha egy kicsit mozdulj ki. A hidegben végzett testmozgás jótékonyan hat az egészségünkre és a kedélyünkre egyaránt.

Számos tévhit él azzal kapcsolatban, hogy a hidegben végzett sportolás árt az egészségünknek, pedig néhány szabály betartása mellett igazán jó szabadtéri programokat tudunk szervezni magunk és családunk számára, amelyek akár a szürke, morózus téli napokat is vidámabbá tehetik. A téli mozgásnak megvannak a maga speciális szabályai, amelyekkel fontos tisztában lenni. A szabadtéri mozgáshoz mindenekelőtt megfelelő ruházattal kell rendelkeznünk. Nagyon fontos, hogy óvatosan járjunk el az edzés során, mert az izmok másként viselkednek a hidegben, mint általában megszoktuk. Fontos az alapos bemelegítés, a folyamatos mozgás, az egyenletes tempó. Ilyenkor ne iktassunk be erősebb, illetve gyengébb szakaszokat, mert ha nagyon megizzadnánk, akkor séta közben hamarabb kezdünk el fázni, ami akár megbetegedéshez is vezethet.

edzés

Néhány tanács, ami segíthet abban, hogy jó formába kerüljünk:

  • Étkezzünk lassan és jól rágjunk meg minden falatot!
  • Napi ötszöri étkezés ilyenkor is javasolt, de ne feledjük, hogy ha elfogyasztunk egy-egy kocka csokit vagy szaloncukrot, az is étkezésnek számít!
  • Igyunk meg napi 1,5 liter folyadékot, szomjunk oltására legjobb folyadék a csapvíz vagy ásványvíz.
  • Ne feledkezzünk meg a rendszeres zöldség és gyümölcsfogyasztásról sem, lehetőleg minden étkezés tartalmazzon zöldséget vagy gyümölcsöt!
  • Mozogjunk minden nap fél órát.
  • Édességeknél válasszunk olyan receptet, amelyek nagy mennyiségű gyümölcsöt tartalmaznak, akár aszalt formában is.
  • Lefekvés előtt két-három órával már ne étkezzünk!