A cikk Budapest legnagyobb irodahálózata, a Regus Magyarország és a Spaces irodaközpont támogatásával készülhetett el.

Az „uniformizáció” szónak sokak számára negatív felhangja van, nem sokan könyvelik el előnyként, ha „olyanok, mint mások”. Az üzleti életben például az egyedi megoldásokat keresik, az tud nagyot nőni, aki képes valami eredeti, innovatív ötlettel előrukkolni. De mi történik akkor, ha valaki úgy tud egy nagyobbat lépni, hogy valakinek a válláról rugaszkodik el?

A külső segítséggel, mégis önállóan működő vállalkozásokra tökéletes példák a  franchise-rendszer alapján működő cégek, amelyek akkor igazán sikeresek, ha egyszerre használják a „nagy testvér” know-how-ját és építenek az egyén (bérlő, partner) egyéni kompetenciáira.

Egy új vállalkozása indítása tele van kockázattal, ezt a rizikót képes csökkenteni egy sikeres üzleti koncepció átvétele, nem beszélve arról, hogy partner viszonylag alacsony befektetéssel tudja megszerezni vagy inkább kikölcsönözni a már bevezetett brandet.

Ez még akkor is igaz, ha valaki hirdeti a márkanevet, csupán használja a szolgáltatásokat, részese a brandnek, mint például egy helyszínbérlés esetében. Akár partiról, akár a komolyabb irodáról legyen szó, a bérlemény és az azt üzemeltető cég struktúrája, renoméja eleve ad egy biztos alapot, ami vonzó az ügyfeleknek, és – jobb esetben – erre jön rá a bérlő kvalitása. És, ha még a példánál vagyunk, ilyenkor könnyebb elcsábítani a vendégeket a partira vagy az ügyfeleket a bérelt irodába.

Nem beszélve arról, hogy – mivel közös érdek a hosszútávú partnerkapcsolat – így az átvevő/bérlő sikeressége – , a márkatulajdonos minden segítséget megad az optimális működéshez.

És még lehet fokozni. Például, ha az ügyfél nincs lekötve egy adott helyszínhez – mint például az ismert gyorsétteremlánc vagy látványpékség esetében – , hanem olyan partnert választ, amely tulajdonképpen a világ bármely részén „befogadja” a vállalkozást. A nemzetközi portfólió eleve rangot ad egy vállalkozásnak.

Az egységes szabályok miatt világszerte kiszámítható szolgáltatást kap az ügyfél, ma már számtalan cég biztosít úgynevezett membershipet, azaz a tagságot, hogy a bérlő igazából egy kártya felmutatásával egy pillanat alatt elérje a szolgáltatásokat, bárhol is dolgozik a világban.

Persze a végső sikerhez kell az egyéni fűszer, de ez még inkább megbolondítja az „ételt”, ha az alap recept kipróbált és működik.