Az áfonya azon ritka gyümölcsök egyike, amelynek sok jótékony hatása van, nagyon ízletes és rengeteg felhasználási módja létezik. Sokáig méltatlanul háttérbe szorult ez az apró termés, ma már azonban sokan csodaszerként tartják számon. A boltokban igen borsos ára van, ám sokat spórolhatunk, ha a saját kertünkben termeljük meg az áfonyát. Egy kis odafigyelés mellett nagyon rövid idő alatt terműre fordulnak a cserjék, így az egész család falatozhat az érett finomságokból a nyár végén és az ősz elején.

Az áfonya ültetése nem ördöngösség!

Az áfonya ültetése és nevelése talán egy kicsivel nagyobb kihívás, mint más bogyós gyümölcsök esetében. Azonban egy kis kitartással hamar gazdagon termő áfonyabokrok díszíthetik a kertet. Természetesen ettől nem kell megrettenni, hiszen bár vannak alapvető kitételek ahhoz, hogy ezek a cserjék jól érezzék magukat, ám mindez hamar megtanulható. Az első és legfontosabb kitétel a talaj minősége, ugyanis az áfonya sokkal tőzegesebb, savanyúbb földet igényel, melyet ha nem tudunk számára biztosítani, nem számíthatunk bő termésre. Az ideális talaj megteremtése mellett fontos a megfelelő időközönkénti metszés is, amelyet a harmadik évtől kezdve szükséges rendszeresíteni a késő tél/kora tavaszi időszakban. Ekkor a szemmel láthatóan sérült, elfagyott, elhalt vesszőket kell eltávolítani, így biztosítható a bő termés a következő évre is.
Az áfonya jótékony hatásai

Sokan nem tudják, de az áfonyának számos variációja létezik, melyek bátran telepíthetők egymás mellé is, melyek Megyeri Szabolcs kertészeti oldalán részletesen megismerhetők. Bármelyik fajtára is esik a választás, a három fő jótékony hatás mindegyikben megtalálható.

Bár nagyon alacsony a C – vitamin tartalma, nagyon magas tápanyagtartalma. Az áfonya polifenol tartalma hozzájárul a felhalmozódott hasi háj lebontásához és segíti a megfelelő anyagcserét is. Mivel rostban gazdag, teltségérzetet biztosít, így a diétázóknak is előszeretettel ajánlott. Emellett minden más gyümölcsnél vagy zöldségnél erősebb és hatékonyabb antioxidánsokat tartalmaz. Egy adag ebből az ínycsiklandó gyümölcsből annyi antioxidánst tartalmaz, mint ötször ennyi sárgarépa vagy brokkoli. Fogyasztásával ellenállóbbá válik az emberi szervezet a különböző betegségekkel szemben és nagyobb eséllyel kerülhető el a szív – és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség és a szürkehályog kialakulása is. Ez a napi mennyiség pedig bőven bevihető a szervezetbe a kertbe ültetett áfonyabokor termésével.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here